• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.

    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00. Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Nu kan du enkelt felanmäla Avestas offentliga miljö!

Publicerad: 2019-12-02, kl 08.00

Teknisk service lanserar en felamälnings-app. Syftet är att underlätta för dig som medborgare. 

Tjej håller i smartphone, redo att felanmäla

Via app, eller webbplats, kan du snabbt och enkelt felanmäla problem i Avestas offentliga miljö.

Du kan till exempel felanmäla:

- Hål i gata
- Nedfallna träd
- Trasig gatubelysning
- Lekparker
- Fulla papperskorgar
- Snöröjning

I din felanmälan kan du välja att bifoga ett foto, som ett komplement till din anmälan, samt ange GPS koordinater. Detta kan underlätta för vår personal som ska åtgärda problemet.

Som anmälare kan du välja att få återkoppling på ditt ärende via e-post eller sms. På så sätt kan du följa ärendets gång från det att felanmälan registrerats till dess att det åtgärdats.

"Jag tror starkt på den här funktionen. Den är framgångsrik i många andra kommuner. Dem möjliggör en ärendehantering som förenklar drift och underhållsarbete för oss på Teknisk Service. Den förbättrar också servicen till medborgarna, vilket är det allra viktigaste!" säger Emil Forslund, planerare och utredare för väghållningen i Avesta kommun.

Appen för felanmälan finns att ladda hem gratis från App Store eller Google Play

Om du saknar en Smartphone kan du felanmäla via vår webbplats istället.
Klicka här för att komma till webbsidan för felanmälan.