• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.

    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00. Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Klotter och skadegörelse

Avesta kommun ska ha en välskött, vacker, trivsam och tillgänglig yttre miljö som välkomnar dig som besökare och uppmuntrar alla att vara rädda om de gemensamma tillgångarna. Rapportera gärna klotter med hjälp av vår e-tjänst för felanmälan eller våran felanmälningsapp. Kommunen ansvarar enbart för sanering av kommunens egna byggnader och anläggningar.

Klotter, tags, trow-ups, pieces och skadegörelse, nedskräpning är ett stort problem som kostar Avesta kommun stora summor pengar varje år. Avesta kommun har en handlingsplan för skadegörelsen.

Exempel på åtgärder:

  • erbjuda gott om anslagstavlor/platser
  • utöka antalet papperskorgar
  • snabbt sanera, reparera och städa nedskräpade områden
  • öka antalet polisanmälningar, vilket i sin tur innebär att kunskapen ökar om klottret/skadegörelsens utbredning.

Avesta ska vara helt, rent och snyggt!

Senast granskad 05 februari 2021.