• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30* 
    *OBS! Onsdag 12 maj stänger telefonin klockan 15:00.

    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons*, Tor* klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.
    * OBS! Onsdag 12 maj stänger vi klockan 15.00. Stängt torsdag 14 maj.

    Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Information om avgiftskontrollen 2021

Publicerad: 2021-01-29, kl 11.27

Avesta kommun genomför årligen en avgiftskontroll gällande barnomsorgsavgiften. Det handlar om att säkerställa att rätt avgift betalas för barnomsorgsplatsen (förskola, fritids och pedagogisk omsorg/familjedaghem).

Barn leker med bil

Genomförandet av kontrollen är i grund och botten en rättvisefråga, som syftar till att säkerställa att alla betalar rätt avgift.

Lämnade uppgifter inför barnomsorgsavgiften kontrolleras mot Skattemyndighetens uppgifter, för taxerad årsinkomst. Skulle det visa sig att det finns felaktigheter och differenser på området kommer det att regleras genom en återbetalning eller inbetalning. Mellanskillnader på 200 kronor och mindre kommer inte att regleras. Vårdnadshavare och räkningsmottagare har ett stort ansvar för att säkerställa att rätt uppgifter lämnas inför fakturering. Information om inkomsten ligger till grund för månadsfakturan. Det är hushållets sammanlagda inkomster som ska uppges vid ansökan i vår e-tjänst.

Den första regleringen kommer att ske i mars och bygger på 2019 års deklarerade inkomster.

Här kan du läsa mer

För frågor kontakta servicecenter på tel. 0226-64 50 00

Kansli förskola-grundskola