• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30.
    Lunchstängt kl. 12.00–13.00.

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl. 09.00–16.30
    Tisdag kl. 11.00–16.30
    Onsdag–torsdag kl. 09.00–16.30
    Fredag kl. 09.00–15.00
    Lördag kl. 10.00–14.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Stöd för konsumenter / köpare

Konsumentrådgivaren kan ge dig information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid ett köp. Rådgivningen kan handla om:

  • råd när du tänker köpa något eller ingå ett avtal
  • hjälp att tolka lagar och avtal
  • råd och medling om en tvist uppstår.

Det finns många lagar och regler för att skydda dig som konsument. Några exempel på vad du kanske funderar över:

  • Har jag rätt att ångra ett köp och få pengarna tillbaka?
  • Kan jag säga upp ett hyrköp?
  • Får en räkning se ut så här?

Mer information om lagar och regler hittar du här.

Konsumentrådgivningen är stängt under sommaren. Undantaget från stängningen är drop in på biblioteket (servicecenter). Hänvisning sker övrig tid till Hallå Konsument

Kontakt

Konsumentrådgivare, telefon 0226-64 55 32 (fredagar kl 10.00–12.00)
E-post: konsument@avesta.se 

Postadress: Omsorgsförvaltningen, Box 23, 774 21 Avesta 
Besöksadress (besök bestäms via telefon): Omsorgsförvaltningen, Markusgatan 25, Avesta

Senast granskad 13 juni 2017.