• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Telefontid: fredagar kl 08.00-09.30
    Ring Servicecenter 0226-64 50 00 och fråga efter konsumentrådgivare
    E-post: konsument@avesta.se 

    Besöksadress (besök bestäms via telefon): Omsorgsförvaltningen, Markusgatan 25, Avesta

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.
    Påskstängt: Fredag 2 april till och med måndag 5 april.

    Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Stöd för konsumenter/köpare

Konsumentrådgivaren kan ge dig information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid ett köp. Rådgivningen kan handla om:

  • råd när du tänker köpa något eller ingå ett avtal
  • hjälp att tolka lagar och avtal
  • råd och medling om en tvist uppstår.

Det finns många lagar och regler för att skydda dig som konsument. Några exempel på vad du kanske funderar över:

  • Har jag rätt att ångra ett köp och få pengarna tillbaka?
  • Kan jag säga upp ett hyrköp?
  • Får en räkning se ut så här?
Senast granskad 30 augusti 2019.