• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Torsdag 9.00 - 11.00 samt fredag 13.00 - 14.00

    Telefon: 076-640 15 03 
    E-post: budget.konsument@avesta.se

    Besöksadresser

    Bokade besök: Markusgatan 25, Avesta

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Kungsgatan 32, Avesta. 
    Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Konsumentrådgivning

Kommunen kan erbjuda dig som är konsument eller företagare stöd, vägledning och information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid till exempel köp av en vara. Vi hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist eller advokat. 

Vad kan du få hjälp med?

  • Information om dina rättigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • Råd inför vissa köp av varor och tjänster t.ex köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, köp av bil hos bilhandlare.

All rådgivning är kostnadsfri och sker under sekretess.

Just nu har vi begränsad resurs på konsumentrådgivning vilket innebär att vi i första hand hänvisar till Hallå Konsument som har mycket värdefull information kring konsumentfrågor.

Om du ändå behöver komma i kontakt med oss så finner du kontaktuppgifter och telefontider i kontaktfliken högst upp till höger på denna sida.

Senast granskad 10 januari 2022.