• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Telefon: 0226-64 55 73 
    Telefontid fredagar klockan 09:30-11:00

    E-post: budget.konsument@avesta.se

    Besöksadresser

    Bokade besök: Markusgatan 25, Avesta
    Drop-in: på biblioteket torsdagar 13:00 - 15:00 from 7 oktober 

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.
    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00.

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Konsumentrådgivning

Kommunen kan erbjuda dig som är konsument eller företagare stöd, vägledning och information om vilka rättigheter och skyldigheter du har vid till exempel köp av en vara. Vi hanterar inte tvister mellan två privatpersoner eller två näringsidkare. I dessa fall kan du vid behov kontakta en jurist eller advokat. 

Vad kan du få hjälp med?

  • Information om dina rättigheter som konsument utifrån det avtal du har ingått med ett företag.
  • Vägledning i hur du gör en reklamation samt få råd om instanser där ditt ärende kan prövas.
  • Råd inför vissa köp av varor och tjänster t.ex köp av hantverkstjänst, val av elhandlare, köp av bil hos bilhandlare.

All rådgivning är kostnadsfri och sker under sekretess.

Tidsbokning för personligt besök sker via telefontiden. Kontaktuppgifter och telefontider hittar du i kontaktfliken högst upp till höger på denna sida.

Från och med torsdag 7 oktober är det drop-in på biblioteket 13:00 - 15:00.

Övrig tid hänvisas du till  Hallå Konsument

 

Senast granskad 12 oktober 2021.