• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl. 08.00–16.30.
    Lunchstängt kl. 12.00–13.00.

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl. 09.00–16.30
    Tisdag kl. 11.00–16.30
    Onsdag–torsdag kl. 09.00–16.30
    Fredag kl. 09.00–15.00
    Lördag kl. 10.00–14.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Servicetjänster för 67 år och äldre

Du som fyllt 67 år är välkommen att beställa servicetjänster som trygghetslarm och matabonnemang hos oss. Servicetjänsterna är inte biståndsprövade och kan beställas av dig utan föregående behovsbedömning. Du beställer dessa tjänster hos de administrativa handläggarna på vård och omsorg och betalar avgift för dessa.

Trygghetslarm

Ett larm för att påkalla hjälp dygnet runt av hemtjänstgruppen/nattpatrullen vid hjälpbehov i hemmet, dock inte för akuta sjukvårdsinsatser då du måste ringa 112.

Det innebär att larmet installeras i ditt hem och du får en larmklocka som du ska bära på dig i hemmet. När du larmar kontaktas du först via högtalartelefonen för att du ska kunna framföra ditt behov direkt och därefter få hjälp.

Hemtjänstgruppen förvarar din nyckel i ett säkerhetsskåp för att kunna användas vid behov.

Matdistribution

Hemleverans av tillagade måltider som du bokar och väljer själv. Matlådorna tillagas av Skogsgläntans kök och levereras kylda hem till dig, 3 gånger i veckan. Du kan även beställa specialkost och välja mellan halvt eller helt matabonnemang.

Vid beställning av matdistribution dröjer det 3 veckor innan tjänsten påbörjas. Uppsägningstid av pågående abonnemang är 2 veckor.

Hemservice

Vi erbjuder även dig möjlighet att beställa tjänster via arbetsmarknadsenhetens hemservice. Tjänster som du kan beställa är trädgårdsarbete, hjälp med grovsopor och övrig hemservice (byte av gardiner, lampor med mera). Tjänsterna beställs via arbetsmarknadsenhetens hemservice. Du betalar för tjänsterna enligt timpris.

Vid utökat behov av stöd och hjälp med personlig omvårdnad ansök om behovsprövat bistånd. Ansökan gör du via kommunens biståndshandläggare. 

Kontakt

Administrativ handläggare, tel: 0226-64 50 00, alla dagar 09.30-11.30
Biståndshandläggare, tel: 0226- 64 50 00, Måndag, tisdag, torsdag och fredag, kl 08.30-09.30 
Hemservice, tel: 0226-64 56 59, måndag- fredag 07.30-10.00

Senast granskad 31 januari 2017.