• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag kl 08.00–16.30.
    Lunchstängt kl 12.00–13.00.

    Besöksadress: Kungsgatan 32, Avesta
    Besökstider:
    Måndag kl 09.00–16.30
    Tisdag kl 11.00–16.30
    Onsdag–torsdag kl 09.00–16.30
    Fredag kl 09.00–15.00

    Ställ en fråga

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Om du vill överklaga

Om du vill överklaga beslutet ska du skriva till Förvaltningsrätten. Överklagandet ska dock skickas eller lämnas till kommunen. 

Överklagandet måste ha kommit in till kommunen inom tre veckor från den dag du fick del av beslutet, annars kan överklagandet inte prövas.

Överklagandet ska innehålla:

  • Vilket beslut som överklagas samt datum för beslutet och eventuellt diarienummer.
  • Varför du anser att beslutet är felaktigt.
  • Hur du vill att beslutet ska ändras.
  • Namn, adress och telefonnummer.

Överklagandet ska vara undertecknat av dig. Om ombud anlitas kan istället ombudet underteckna överklagandet. I så fall ska fullmakt för ombudet sändas med.

Om kommunen inte ändrar sitt beslut som du begär och överklagandet kommit in i rätt tid kommer det att sändas till Förvaltningsrätten. Överklagandet prövas av Förvaltningsrätten.

Kontakt

Christina Nilsson, alkoholhandläggare
Tel: 0226-64 53 37
E-post: christina.nilsson@avesta.se

Eva Thomson, alkoholhandläggare
Tel: 0226-64 50 37
E-post: eva.thomson@avesta.se

Senast granskad 22 mars 2017.