• Skriv ut
  • Kontakt
  • Kontaktinformation

    Avesta Servicecenter

    Telefon: 0226-64 50 00
    Telefontider: Måndag–fredag klockan 08.00–16.30.

    E-post: servicecenter@avesta.se 
    Besök: Mån, Ons, Tor klockan 10.00-16.30, Tis klockan 11.00-16.30, Fre klockan 10.00-15.00. Obs! Max 20 besökare i lokalen, i max 15 minuter. 

    Ställ en fråga

    För att undvika spam måste du fylla i kryssrutan ovan för att visa att du är en människa.

    Tack för ditt meddelande.

Dela sidan på sociala medier

Avesta förbättrar egna resultat i företagsranking

Publicerad: 2017-06-01, kl 10.41

Avesta kommun stärker sin position i Företagsrankingensom Svenskt Näringsliv genomfört. Resultatet från enkätundersökningen som genomförddes i höstas bland Sveriges   företagare, visar att Avesta kommun ökat från 3,44 till 3,46 på en skala av 6.0 möjliga poäng.

Det innebär att Avesta idag ligger en tiondel över genomsnittet i hela landet. I länet redovisar Avesta poängmässigt den femte bästa rankingpoängen utifrån företagarnas sammanlagda omdöme.

Skiftnycklar

Enkätsvaren för Avesta visar exempelvis att det finns ett ökat förtroende för dialogen mellan företag och kommunen. I informationen till företagarna från kommunen ligger också Avesta betydligt högre än riksgenomsnittet. När det gäller frågan om upphandlingar har missnöjet minskat något från tidigare år.

Poängbedömningen för kommunens service till företagen ökar också något.

Fördjupar man sig i några av svaren och tittar vad Avestas företagare tycker, så ser man att många företag efterlyser utbildning och kompetens. Framför allt vill företagarna i Avesta att utbildningar anpassas efter deras kompetensbehov. De önskar också en ökad samverkan mellan skola och näringsliv. Ett annat önskemål som företagarna har är att antalet bostäder ökar i kommunen.

Även om Avesta kommun återigen förbättrat sitt resultat, återstår dock att se hur det resultatet står sig i förhållande till övriga Sverige och de andra 289 kommunerna. I september presenteras den sammanställningen.